GBP/USD Melemah Menjelang Data KDNK UK

Data KDNK UK

GBP / USD telah kehilangan beberapa keuntungan baru-baru ini menjelang data KDNK UK pada hari Jumaat yang akan menunjukkan penurunan yang dramatik kerana wabak coronavirus.

Oleh kerana harga saham London jatuh dan hasil Gilt dua tahun jatuh ke paras terendah, tinjauan jangka pendek untuk GBP / USD adalah buruk setelah ramalan suram oleh Federal Reserve AS.

Secara teknikal, pasangan mata wang ini turun di bawah resistance pada purata bergerak 200 hari tetapi tidak lagi dibeli.

GBP / USD lemah menjelang data KDNK UK yang dijadualkan pada hari Jumaat yang dijangka menunjukkan penguncupan dramatik dalam ekonomi disebabkan oleh koronavirus. Rata-rata ahli ekonomi meramalkan, penurunan KDNK pada bulan April sebanyak 10% tiga bulan. Namun, antara ramalan paling optimis -2.4% dan paling pesimis -35%.

Apabila penurunan jatuh di antara kedua-dua ekstrem tersebut kemungkinan akan menentukan langkah jangka pendek seterusnya dalam GBP / USD. Walau bagaimanapun, selepas unjuran yang rendah pada Rabu dari Fed US dan kebimbangan mengenai kemungkinan berlakunya gelombang kedua Covid-19.

Faktor-faktor ini telah menurunkan harga saham, dengan indeks FTSE-100 saham terkemuka di London turun lebih dari 2% pada awal perdagangan hari Khamis dan hasil pada bon kerajaan UK dua tahun jatuh ke paras terendah minus 0.102% di tengah-tengah perpindahan yang jauh dari aset yang dilihat berisiko.

Share:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram

Social Media

Kemaskini Mingguan​

Langgan Newsletter​